Sunday, October 24, 2010

::pengalaman praktikal::

Arini aku nak tulis sal latihan industry aku…orang putih kata practical…betoi ka eja lagu tu?..batai pi la eja lagu mana pun ….
Sikit punya problem kat tempat praktikal aku tuh…ye la,da aku sorang2 kat situ…tak ade la teman yang aku nak buat pangai babun..punya la skema jadik nya si budak nad ni haaa…baguihh ..
First masa akuh mintak nak buat praktikal kat situ punya laa excited…ngat kan best la kan..ye la,buat kat kementerian…govmen pulak tuh..tapi baru seminggu aku kat situ, duduk xkena, berdiri pun xkene…baring apatah lagi….
Pegawai-pegawai kat situ punya laaa sombong cam cipan..uihhh,xdpt akuh nak huraikan dengan kata-kata…tak pa…nak buat lagu mana dah…nasik pun dah jadik bubur, kata mother aku…terima ajelah..
Selepas 2 minggu akuh kat situ, masuk laa 4orang budak praktikal dari politek mara,johor…fuhhhh, lega…ade la jugak member akuh nak luah2 perasaan,kongsi buat keje kan…
Tapi dalam 4 orang tuh, aku rapat ngan sorang ja..yg nama nya sangat la unik…tapi akuh panggil dia Eisya ja… kami berkawan baik..baik budaknya(padahal Eisya lagi tua dari aku 2tahun, cam best je aku panggil dia budak..haha).. akuh ade la brother sorang , tapi nak jodohkan untuk bro aku pun dia dah ade makwe daaa…hahaha…
So, cancel lah nak buat kak ipar..

**inilah kami...peace..ngehngeh

Sambung lagik,oleh kerana akuh ni student in programming…so akuh kena buat satu system untuk bahagian pengurusan maklumat yang akuh duduk tuh…
Nama system yang akuh kena buat tuh ialah ::: Sistem Pengurusan Fail Meja... (SPFM)
Waaa…cam terer je bunyinya kan…tapi hampeh…habuk pun akuh tak tahu nak buat macam mane…tapi tak pa…don’t worry…pengarah dah luluskan untuk ahli yang buat system ni mendapatkan training dari programmer yg handal…
Oleh yang demikian kami seramai lebih klurang 5 orang ni pun mengikuti lah training tersebut dengan gigih daan tekun sekali…ceeeewah.
Beruntung lah akuh ni kalau nak di kira kan…yela,siap dapat training lagik nak bangunkan system dengan menggunakan PHP macam mane…kire dak bersyukur banyak laaa tuh…(masa ni akuh ngan staf kat opis dah ngam laaa…diorang sombong kejap aje..hehe…syukurrr)..
Training tuh diadakan dalam 10hari…punya lah pulun kami belajar PHP….last2, yang bangunkan system tuh hanyalah akuh ngan en azrun aje…
Cilake.
Sepatutnya diorang yang terlibat tuh kena laa join sekali…tapi, harapkan pagar,pagar makan padi!!..ehh2…betul ke peribahasa yang akuh guna tuh…salah kot..hahaha…
Yang paling bestnya masa praktikal kat situ ialah time meeting… asal meeting je mesti dapat makan pree…hehehe…
Akuh kalau bab makan ni akuh lajuu aje…


**ini warga BPM tempat akuh buat praktikal...wat a apy fmily kan..

6bulan akuh praktikal kat situ..macam-macam yang akuh dapat… bila ada event apa-apa akuh akan join sekali la..
Tapi dalam manis-manisnya tuh,ade jugak la yang pahitnya…ermmm L
Tak ape la… akuh tak simpan dendam dalam hati…dan pejam celik pejam celik lagik 3minggu aku nak abis praktikal kat situ…punye la xsabarrr dah rasa hati ni nak berambus dari situ….
Dan akuh doakan agar semuanya berjalan dengan lancar dalam masa 3minggu lagik tuh…amin…

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...