Tuesday, October 26, 2010

:: fobia kucing ::

kenape aku fobia ngan kucing??....sedangkan kucing ni adelah satu makhluk yang sangatlah comhel lagik manja..kan..kan..kan...

mai aku cite sikit antara sebab knape aku boley fobia kat natang tuh...
citenye bermula pada suatu ketika dahulu...(amik feel daa..)

masa tuh aku dalam darjah 2 @ 3..lebih kurang camtu la...aku punya daya ingatan ni lemah sikit...tak boleh nak harap sangat...sebab tu lau study aku lebih suke yang amali dari teori..lemah betol bab kena ingat2 teori ni...adoiiii...tak dapet eden nak nolong eai...

okeh...berbalik pada kucing...
**tiap kali balik dari sekolah, excited betol nak sampai rumah..sebabnya,'tina' akan tunggu aku depan pintu untuk menyambut kepulangan aku..ade yg menuggunu kepulangan aku di rumah..itu la yg menjadi aku xsabar-sabar nak sampai rumah ..
tina?...tina adalah anak kucing aku yg berwarna oren tompok putih..chomell giler kot..sayang dia sangat..
nama Tina diberi sempena nama Rani Mukerji dalam cerita Bollywood Kuch-kuch Hota Hei tu...sebab dulu akuh suke tengok cite ni....

Tina memang manja ngan aku..orang jangan harap nak bagi dia makan,memang dia xpandang sebelah mata punya laa..dia nak kan aku aje yang bagi dia makan..aku aje yang rajin bermain ngan dia sampai berjam-jam dan ibarat kata kami ni mandi satu toilet,tido sebantal la kan..punya rapat...
suatu petang tu,bile aku balik umah,si  tina akuh ni takde pulak menyambut kepulangan aku dari sekolah..xnampak pula muka dia terjenggul kat depan pintu umah..so,aku dengan muka berkerut seribu yang penuh dengan tanda tanya teru baling beg sekolah kat ruang tamu dan....
"tina....tina..."aku panggil anak kucing kesayangan aku tu dengan penuh kasih sayang...ewah...ewah...
tapi xde sahutan pun....pelik bin ajaib ni...

satu rumah dah aku pusing cari si Tina akuh ni tapi tak jumpa jugak..sampai ke lewat petangnya pun aku tak nampak batang idung Tina lagik...
mula la aku nak buat babak manja,mulut ni dah melentok ke bawah dengan air mata keluar meleleh di pipi..

 "ma...ade nampak Tina x?...penat dah adik cari satu umah ni tapi tak jumpa..."
"takde nampak pulak..adik carila betul-betul...tengok kat bawah rumah ke.."
ma aku bagi cadangan yg langsung tak membantu...aku dah cari semua tempat tapi jugak...

lastly,aku ternampak tempayan yang tertutup rapat kat belakang umah aku,hati aku tergerak nak bukak tempayan tuh..
pabila aku buka,aku nampak Tina aku dah pun keras tak bernyawa lagik..aku menangis bagai nak rak...puas ma aku pujuk,abang aku yang tolong kebumikan Tina..akhirnya aku tertidur dalam kesedihan malam tu...terasa kehilangan yang teramat..**


itulah kisahnya.sekian.sawadikkap..

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...